A számlázó programok adóhivatal felé történő adatszolgáltatása a tervek szerint 2018 július 1-én lép hatályba.

Számlázó programunk természetesen teljesíti a szükséges technikai követelményeket.

Röviden a változásról:

Azokat a számlákat kell online beküldeni a számlázó programnak a NAV felé, aminek az ÁFA összege eléri vagy meghaladja a 100.000 Ft-ot.
Gyakorlatiasan fogalmazva, 27% esetén a nettó 370.370 Ft-nál nagyobb összegű számlákat.
A bizonylatnak számlának vagy pl. stornó számlának kell lennie.
A vevőnek magyar adóalanynak kell lennie.

Az adatszolgáltatásnak “haladéktalanul” kell megtörténnie.
Hivatalos megfogalmazás szerint:
Az elsődleges adatszolgáltatási kötelezettség az azonnali adatküldés.

Maga az adatszolgáltatás formátuma XML fájl lesz, ahol egy fájl egy számlát fog tartalmazni.
Az adattartalma hasonló lesz várhatóan a most is kötelező XML formátumhoz:

Adatszolgáltatás technikai adatai: pontos időpont, végponti azonosító (tehát telephelyenként el kell különíteni cégen belül).
Számlázó szoftver adatai: gyártó neve, szoftver elnevezése, verzió száma.
Számla jellege.
Eredeti számla adatai.
Módosító számla adatai.

Ezeket az XML-eket digitális aláírással és tokennel kell ellátni, ezeknek a biztosítani azonban a számlázó program feladata, amit automatikusan végez.

Vevő adataival volt sok kritika a címzéssel kapcsolatban. A rendelet tervezet melléklete szerint két típusú címadat lesz: egyszerű cím vagy összetett cím. Az egyszerű címnél elegendő az országkód, irányítószám, település név és a további címadatok megadása. Azaz ebben az esetben az utca, házszám, emelet, ajtó szerinti bontás nem szükséges.
Amennyiben ez utóbbi elérhető a számlázó programban önálló adatként, akkor az összetett címadat szolgáltatást kell majd használnia a programnak.

Felhasználóinknak addig is szükséges regisztrálnia a NAV Online Számla rendszerébe.

Erről készítettünk egy rövid útmutatót: hogyan tudunk regisztrálni a NAV Online Számla rendszerébe?