Hogyan regisztráljunk a NAV Online Számla rendszerébe?

Számlázó programunk minden felhasználójának regisztrálnia kell a NAV Online számla rendszerébe. Ezt a cég törvényes képviselőjének kell megtenni, hogy 2018. július 1-jétől kiállított számlákat a program fel tudja adni a NAV rendszerébe. A funkció teljesen automatikus és nem igényel felhasználói beavatkozás.
A helyes működéshez azonban a felhasználónak regisztrálnia kell, és azt a program megfelelő menüpontjába beírnia.

A NAV Június 18-a óta elérhetővé tette a végleges regisztrációt!

Milyen adatok kellenek a regisztrációhoz?

A cég törvényes képviselőjének ÜGYFÉLKAPUS regisztrációval kell rendelkeznie
Szükséges lesz továbbá a személyes adatokra: születési idő és hely (pontosan: Budapest 07), adóazonosító jel, stb.

Regisztráció menete:

Rövid összefoglaló videó a NAV-tól:

1.

Böngészőben nyissuk meg a következő weboldalt:

https://onlineszamla.nav.gov.hu
Itt kattintsunk a nyíllal jelölt Regisztráció gombra!

2.

Az adatkezelési tájékoztató elolvasása után kattintsunk jelöljük be a pipát.
Ezután kattintsunk az Adatszolgáltatásra kötelezett adózói regisztráció gombra!

Amennyiben több cégünk van, akkor az “Új felhasználó hozzáadása létező regisztrációhoz” gombbal tudjuk egy belépéshez rögzíteni a másik céget.
Több cég esetén tehát újból a REGISZTRÁCIÓ gombra kell kattintani, nem a belépés utáni felületen tudjuk hozzáadni a másik céget.

3.

Ehhez szükséges az ÜGYFÉLKAPUS regisztrációnk, ami nem összetévesztendő a CÉGKAPUS regisztrációval!
Ez az a regisztráció, aminek segítségével a Magyarorszag.hu -n is tudjuk intézni személyes, céges ügyeinket.
Lépjünk be azzal a felhasználónévvel és jelszóval.
Ha nincs ilyen regisztrációnk, akkor személyesen meg kell látogassunk egy kormányhivatalt a személyes iratainkkal, hogy ezt elintézzük.

4.

Sikeres ügyfélkapus azonosítás után a rendszer bekéri személyes adatainkat. Ez megváltozott, most már csak az Adóazonosító jelünket szükséges megadni!

Ezek legyenek kéznél, mert időkorlát van a regisztráció folyamatához!

Fontos, hogy a születési helynél PONTOSAN úgy kell azt beírni, mint ahogy a lakcímkártyánkon szerepel!

5.

A következő ablakon (ÜGYFÉL REGISZTRÁCIÓHOZ SZÜKSÉGES RÉSZLETES ADATOK MEGADÁSA) tudjuk megadni a mi felhasználónevünket a NAV Online rendszerébe, és a hozzátartozó jelszót.
Erre nem lesz szüksége a számlázó programnak!

6.

Ezután a Cég-felhasználó kapcsolatok oldalon válasszuk ki a cégünket a piros gombbal (adószám van beleírva)

7.

Bent vagyunk a NAV ONLINE SZÁMLA rendszerében.

Később is erre a felületre fogunk belépni.

Ahhoz hogy a “feladást” (adatszolgáltatási kötelezettségünket) meg tudjuk tenni, szükséges létrehozni egy “technikai felhasználót“.

Ez lesz magyarán a számlázó programunk. Létrehozunk egy felhasználónevet és jelszót amit a számlázó program, mint technikai felhasználó fog használni.

A felületen a FELHASZNÁLÓK fülön kattintsunk az új felhasználó gombra!

Fontos: Későbbiekben ha a már meglévő felhasználót akarjuk módosítani, bejelöltük a kis lenyitható lefele nyilat!  Arra kattintva tudjuk majd később újra lekérni a technikai felhasználó adatait, vagy módosítani a jelszavát.

8.

Kattintsunk a technikai felhasználó gombra

9.

A technikai felhasználónak olyan jelszót adjunk amit máshol nem használunk, ugyanis ezt be kell majd írjuk a számlázó programba!

A jogosultságoknál pipáljuk ki mindkét számlára vonatkozó lehetőséget: Számlák kezelése, Számlák lekérdezése

10.

Mentés után az XML leíró kulcs generálása gomb után a részleteknél ez a három adat kell a számlázónak, a jelszón kívül:

Technikai felhasználónév

Hozzátartozó jelszó

XML aláírókulcs

XML cserekulcs

Amennyiben nem látja ezeket az adatokat, kattintson alul az XML Leíró kulcs generálása gombra.

Ha azt sem látja, akkor valószínűleg nem a technikai felhasználó létrehozása menüben van!

Ezeket kell beírni a számlázó program beállításaiba