Tudnivalók a NAV Online Számla rendszerről

 

Szoftverünket a Számlázó Programomat felhasználóként ugyanúgy kell kezelni mint eddig, amennyiben a vezetőség beállította a NAV kapcsolatot.

Teendőnk abban az esetben van, ha olyan számlát állítunk ki, aminek áfatartalma eléri vagy meghaladja a 100.000 Ft-ot, és az adott partner belföldi adóalany.

Magánszemélyek számláit nem kell lejelenteni, ezért fontos, hogy a programban megkülönböztessük a cégeket, a magánszemélyeket és a külföldi cégeket.

Az azonnali adatszolgáltatáshoz a szoftvernek szüksége van az internetkapcsolatra, amit a felhasználónak kell biztosítania.

Nem elég később, „este felküldeni” a számlákat.

Azonnaliságot ír elő a NAV. Üzemzavar esetén pedig az üzemzavar elhárulását követő 24 órán belül.
Külön figyelmet kell fordítani a pénteki számlázások esetén, hiszen ha egy délután kiállított számlát BÁRMILYEN oknál fogva nem tudunk beküldeni aznap, akkor azt szombaton kell pótolnunk, hétfőn már bírságra számíthatunk. A mulasztási bírság számlánként 500.000 Ft lehet.
A program bezárásakor erre figyelmeztet.

 

Számlák lehetséges állapotai:

Beküldésre vár

A szoftver még nem kezdte meg a beküldés, vagy nem tudta még beküldeni az adott számlát

Beküldve

A szoftver beküldte már az adott számlát, azonban arról még nem jött visszaigazolás, vagy nem kért még visszaigazolást.
A jogszabály azonnaliságot vár el a beküldésre, de legkésőbb 24 órán belül teljesíteni kell ezt az állapotot!

Megérkezett

A szoftver beküldte a számlát a NAV-nak, aki vissza jelezte, hogy megkapta azt.

Feldolgozás alatt

A szoftver beküldte a számlát a NAV-nak, ahol már feldolgozás alatt van az adott bizonylat.
A jogszabály azonnaliságot vár el a beküldésre, de legkésőbb 24 órán belül teljesíteni kell ezt az állapotot!

Tapasztalatunk szerint legtöbbször itt akadnak be a számlák, akár több órára is (15-20 órára is akár). Fontos, hogy amíg feldolgozás alatt van a számla, addig Ön nem teljesítette Adatszolgáltatási kötelezettségét, hisz a válaszban még hibás adatszolgáltatás válasz is jöhet!

Feldolgozva (vagy ahogy a NAV visszaadja: „DONE” státusz

Ön teljesítette Adatszolgáltatási kötelezettségét, az adott számla rendben van.
„Csak azon számla adatszolgáltatása tekinthető teljesítettnek, melyre vonatkozóan az invoiceStatus =DONE.”

Megszakítva

A számla feldolgozása sikertelen, a számla vagy az adatszolgáltatás valamilyen hibát tartalmaz.

Hibás

A számla feldolgozása sikertelen, a számla vagy az adatszolgáltatás valamilyen hibát tartalmaz. Valószínűleg technikai validáció miatt.