Hogyan regisztráljunk a NAV Online Számla rendszerébe?
Számlázó programunk minden felhasználójának regisztrálnia kell a NAV Online számla rendszerébe. Ezt a cég törvényes képviselőjének kell megtenni, hogy 2018. július 1-jétől kiállított számlákat a program fel tudja adni a NAV rendszerébe. A funkció teljesen automatikus és nem igényel felhasználói beavatkozás.
A helyes működéshez azonban a felhasználónak regisztrálnia kell, és azt a program megfelelő menüpontjába beírnia.
A NAV Június 18-a óta elérhetővé tette a végleges regisztrációt!
Milyen adatok kellenek a regisztrációhoz?
A cég törvényes képviselőjének ÜGYFÉLKAPUS regisztrációval kell rendelkeznie
Szükséges lesz továbbá a személyes adatokra: születési idő és hely (pontosan: Budapest 07), adóazonosító jel, stb.
Regisztráció menete:
Rövid összefoglaló videó a NAV-tól:
1.
Böngészőben nyissuk meg a következő weboldalt:
https://onlineszamla.nav.gov.hu
Itt kattintsunk a nyíllal jelölt Regisztráció gombra!
2.
Az adatkezelési tájékoztató elolvasása után kattintsunk jelöljük be a pipát.
Ezután kattintsunk az Adatszolgáltatásra kötelezett adózói regisztráció gombra!
Amennyiben több cégünk van, akkor az „Új felhasználó hozzáadása létező regisztrációhoz” gombbal tudjuk egy belépéshez rögzíteni a másik céget.
Több cég esetén tehát újból a REGISZTRÁCIÓ gombra kell kattintani, nem a belépés utáni felületen tudjuk hozzáadni a másik céget.
3.
Ehhez szükséges az ÜGYFÉLKAPUS regisztrációnk, ami nem összetévesztendő a CÉGKAPUS regisztrációval!
Ez az a regisztráció, aminek segítségével a Magyarorszag.hu -n is tudjuk intézni személyes, céges ügyeinket.
Lépjünk be azzal a felhasználónévvel és jelszóval.
Ha nincs ilyen regisztrációnk, akkor személyesen meg kell látogassunk egy kormányhivatalt a személyes iratainkkal, hogy ezt elintézzük.
4.
Sikeres ügyfélkapus azonosítás után a rendszer bekéri személyes adatainkat. Ez megváltozott, most már csak az Adóazonosító jelünket szükséges megadni!
Ezek legyenek kéznél, mert időkorlát van a regisztráció folyamatához!
Fontos, hogy a születési helynél PONTOSAN úgy kell azt beírni, mint ahogy a lakcímkártyánkon szerepel!
5.
A következő ablakon (ÜGYFÉL REGISZTRÁCIÓHOZ SZÜKSÉGES RÉSZLETES ADATOK MEGADÁSA) tudjuk megadni a mi felhasználónevünket a NAV Online rendszerébe, és a hozzátartozó jelszót.
Erre nem lesz szüksége a számlázó programnak!
6.
Ezután a Cég-felhasználó kapcsolatok oldalon válasszuk ki a cégünket a piros gombbal (adószám van beleírva)
7.
Bent vagyunk a NAV ONLINE SZÁMLA rendszerében.
Később is erre a felületre fogunk belépni.
Ahhoz hogy a „feladást” (adatszolgáltatási kötelezettségünket) meg tudjuk tenni, szükséges létrehozni egy „technikai felhasználót„.
Ez lesz magyarán a számlázó programunk. Létrehozunk egy felhasználónevet és jelszót amit a számlázó program, mint technikai felhasználó fog használni.
A felületen a FELHASZNÁLÓK fülön kattintsunk az új felhasználó gombra!
Fontos: Későbbiekben ha a már meglévő felhasználót akarjuk módosítani, bejelöltük a kis lenyitható lefele nyilat! Arra kattintva tudjuk majd később újra lekérni a technikai felhasználó adatait, vagy módosítani a jelszavát.
8.
Kattintsunk a technikai felhasználó gombra
9.
A technikai felhasználónak olyan jelszót adjunk amit máshol nem használunk, ugyanis ezt be kell majd írjuk a számlázó programba!
A jogosultságoknál pipáljuk ki mindkét számlára vonatkozó lehetőséget: Számlák kezelése, Számlák lekérdezése
10.
Mentés után az XML leíró kulcs generálása gomb után a részleteknél ez a három adat kell a számlázónak, a jelszón kívül:
Technikai felhasználónév
Hozzátartozó jelszó
XML aláírókulcs
XML cserekulcs
Amennyiben nem látja ezeket az adatokat, kattintson alul az XML Leíró kulcs generálása gombra.
Ha azt sem látja, akkor valószínűleg nem a technikai felhasználó létrehozása menüben van!
Ezeket kell beírni a számlázó program beállításaiba